torsdag 12 november 2009

Systembolaget, nyheter i december.

Några av mina bloggarkollegor har redan skrivit om Systembolagets decembernyheter, men nu finns de officiellt på Systembolagets hemsida.

En del intressanta öl som alltid. Men en sak i taget, först vankas det tillfälliga novembernyheter på måndag, sedan lär det även bli några julöl därefter är det dags att på allvar studera vad som kommer i december. Det är sannerligen inte tråkigt att vara intresserad av öl.

Avery Czar Imperial Stout låter rätt intressant, ja det måste jag allt tillslå. Nå, en sak i taget var det.

Ni som läste dagens DI missade väl inte artikeln om Jämtlands Bryggeri? Det är kul att det går bra för dem, i år kommer de leverera 130000 liter julöl, förra året var siffran 115000 liter. Förra året gjorde de ett resultat på 1,3 miljoner efter finansnetto, är det något mikrobryggeri som slår den siffran?

En sak som jag har glömt bort att kommentera är att det i förra månadens nummer av SAS in-flight magazin Scanorama fanns en artikel om Nynäshamns Ångbryggeri. Titta på sidorna 24-25. Kul att de får lite uppmärksamhet.

8 kommentarer:

JoeG sa...

Sannerligen inte tråkigt, men desto dyrare är det att vara ölälskare i dessa tider...

JoeG sa...

Angående SAS: Nu gäller det bara att de serverar Nynäshamns, då blir valet av flyg helt självklart nästa gång man lyfter ifrån Arlanda...

fajanen sa...

Stone, Avery, Dieu du Ciel och en dansk. Väldigt spännande öl just nu.

Stefan - Beer Drivel sa...

Helt otroligt vad mycket god öl det kommer den närmaste tiden. Dessutom är mitt ölförråd nästan helt fyllt av tidigare nyheter. Så det blir till att klämma av några godingar ikväll :)

Gyllenbock sa...

JoeG: tyvärr är ölet ombord på SAS inte mycket att hurra över, ja det gäller alla flygbolag jag åkt med. Vem vet, i framtiden kanske?

fajanen: ja det är väldigt spännande tider. Jag tvekar vad gäller Stone, gillade inte förra versionen av Vertical Epic men årets kanske är godare?

Stefan: ja det är svårt att hinna med. Jag får nog göra en liten insats jag med nu i helgen. :)

Anonym sa...

Ja, det kommer lite väl mycket... har börjat dricka upp lite av det jag har hemma. En God Jul igår t.ex. Ska kolla lite vad som mer kan vara värt att dricka upp snart...

Christer sa...

Stones 13th Anniversary Ale är riktigt smaskig! Köp rekommenderas

dempa sa...

ett grymt släpp. man får verkligen prioritera över vad man ska köpa på sig.

har glömt vad som kommer i mitten på dec, det lär ju också innehålla något smaskens.