måndag 16 november 2009

Då har man rotat bland hyllorna igen.

Ett jäkla rännande blir det till Regeringsgatan, men skoj det är det. Dagens inköpsrunda gick på rutin, några vanliga måndagsöl bara.



Haandbakk har jag verkligen velat prova men inte lyckats komma över tidigare, ett givet köp.

De bägge rackarna från Lost Abbey har ok betyg på Ratebeer, även om de inte hade haft det hade jag köpt dem, etiketterna har karaktär.

Bush Prestige köpte jag som en hyllning till den förre amerikanske presidenten. Nejdå, jag skojar bara. Ni tar väl mig inte på allvar?

Det var nästan tomt på folk inne i butiken runt 11. Några julöl köptes inte idag, de får vackert vänta ett tag.

13 kommentarer:

Stefan - Beer Drivel sa...

Jag var där runt 10:45. Synd att vi inte sprang på varandra. Blev en flaska av varje förrutom Braunstein som jag inte hittade. Blev ett gäng jul-öl också.

fajanen sa...

skickade frun till sumpan för att beställa en av varje från specialölen. Den enda hon lyckades beställa var braunstein. De andra fanns inte i depån. Detta kan väl inte stämma? Det brukar finnas en del kvar i depån.

Eddan sa...

I depån fanns inget vet jag. Fick köra en internleverans. Men bara en flaska av varje tyvärr.
Fast jag är nöjd ändå, fick tag på några andra på hyllan bl.a. Fra Til och Underlig Jul. Köpte bara en av dansken. Räcker det tro?

Baggen sa...

Jag var där när de öppnade! Det var fett med folk som köade för whisky och annat då. Köpte 2st Bush De Nuits av mitt-i-månaden-släppet och sedan en bunt julöl. Imorgon ska jag handla resten av julölen som jag inte orkade släpa på idag. Pust.

JoeG sa...

Handlade för en dryg tusenlapp... Men det är inkl lite öl som jag reserverat från släppet för två veckor sen inräknat. Fy fan vad dyrt det är...
MEN inte lika dyrt som för vin- och whiskyfantasterna!!

Pilsnerrogge sa...

Jag beställde från depån utan problem! Mysko???

Gyllenbock sa...

Stefan: vi får se till att ses 1:a december istället. Då skall jag vara där som en trogen hund igen. :)

fajanen: det brukar finnas i depån, skumt. Nytt försök?

Eddan: snart lär det bli väldigt många danskar så det lär räcka. Drack du den förra året?

Baggen: visst borde man börja träna rygg- och axlar? Det är jobbigt att köpa öl.

JoeG: uj, tänk den dagen då man även blir "besatt" av vin. Då är det nog läge att råna en bank eller något sådant.

Pilsnerrogge: ja det var mysko. Undrar vad som gick fel?

Johan sa...

Var in strax före två idag och beställde Dark Force, då sa de också att det var slut i depån men att det gick alldeles utmärkt att beställa en flaska ändå.

Pilsnerrogge sa...

Ibland händer det även att personalen klickar fel när de beställer så att istället för att beställa från depån så beställer de från leverantören och får meddelandet att varan är slut.
Då får man stå på sig och försäkra sig om att de beställde från rätt ställe.

Eddan sa...

Kan det vara så här: Vissa av nyheterna säljs bara i Hansacompagniet Malmö, Regeringsgatan Stockholm och Nordstan Göteborg. Dessa öl kan bara beställas internt för det är alla flaskor som finns??

Gyllenbock: Drack inte den förra året. Förra året gillade jag knappt öl :-P

Stefan - Beer Drivel sa...

Gyllenbock: It's a date! ;) gött att det inte är på en måndag denna gång så att det inte krockar med måndagsmötet.

Varför tror ni jag tränar 5-6 ggr i veckan? Rygg och axlar för att bära och biceps för att häva. :D

Yury sa...

Ser fram emot en review av Bush. :)

Mvh

Yury

http://www.belgianfriday.blogspot.com/

Gyllenbock sa...

Yury: får se när den kommer, har ännu inte bestämt när den skall drickas. Förhoppningsvis ganska snart. :)