onsdag 26 oktober 2022

Fredag 7/10 på SBWF 2022.

Det blev ett besök i Nacka även fredag 7/10, jag var ledig så det var lika bra att bege sig till Nackamässan för att smaka ytterligare några öl. 



Hade inga planer på vad som skulle drickas utan knallade runt i makligt tempo. Sierra Nevada Liquid Hoppiness Juicy IPA blev en av dagens första öl, den visade sig vara god. (den släpptes på Systembolaget 21/10)


 

Precis som på mina två tidigare besök på årets SBWF så blev det ett lite längre besök hos utställaren Influence. Ungerska Brew Your Mind var det en del snack om, nu är inte Neipa min favoritstil men Brew Your Mind Human Experiment TWENTY NINE var trevlig. 


 

Under resandets glansdagar var polarna och jag en hel del i det gamla kommunistblocket, på den tiden var det nästan bara ljus lager som dracks så onekligen har tiderna förändrats rejält även på ölets område i det forna Öst. Fast det gäller förstås även länderna i Västeuropa. 

Några brassebira dracks också, var väl ingen som imponerade stort men den bästa var ändå Augustinus Coffee Monster. Söt med en massa kaffe och värmande alkohol. 


 

Gamla Enskede / Bloodofjupiter Just Let Porter Burn tyckte jag om. Intressant med rök, bröd och kaffe. 


 

Någon större vän av buller, trängsel och värme har jag aldrig varit. Vid 18-tiden var det välfyllt med folk på mässgolvet. 


 

En tidig sorti fick det bli för min del men innan det ytterligare några öl, bland annat dagens godaste som var Göteborgs Lakrits Stout. (synd med särskrivningen) Öket smakade verkligen mycket riktig lakrits, passade mig utmärkt som lakritsälskare. 


 

Kvällens sista öl blev från Gotland, Burgsviks Whisky Stout 2022. En öl för vuxna då den smakade torv, mörk choklad, whisky och lakrits. Värmande alkohol. En god rackare. 


 

Tycker att årets SBWF var bättre än förväntat, visst saknades flera tidigare utställare men istället fanns det några bra nya och tidigare bekanta som alltid levererar. Kul dagar var det i Nacka. 



Inga kommentarer: