torsdag 21 februari 2019

Tisdag 5/2 i LA, Modern Times, Highland Park och Mikkeller

Dagens första ölmässiga mål var Modern Times DTLA Dankness Dojo som ligger i Downtown Los Angeles. De öppnade 11:00 men jag siktade på att vara där lite senare då de två andra ställen som jag tänkte besöka öppnade först på eftermiddagen.

Lite slapp på rummet där jag kände mig ovanligt nyttig då jag mumsade på både frukt och chips till frukost.



När det väl var dags att bege sig av beställdes en Lyft för vidare färd till Modern Times. 29 minuter och 20 dollar senare var jag framme. Såg verkligen fram emot att besöka Modern Times, hade hört idel lovord från de två personer som jag känner som varit där. En kul grej med denna tur med Lyft var att hon som körde mig hade bott i Tyskland så vi växlade några fraser på tyska, inte varje dag det sker då man är i Los Angeles.



Ett medelstort ställe visade det sig vara, inte särskilt många gäster så servicen var väldigt bra av den trevliga tjejen som tog hand om oss gäster. 30 fatöl fanns det att välja mellan, inte helt lätt att bestämma sig, eller jo, välhumlat ville jag förstås ha. Gäller att passa på då man är i USA och dricka så färskt som möjligt.



Av de sju ölen som jag drack tyckte jag mest om Modern Times Finally Open in LA och Modern Times Dinosaur World - Double Dry Hopped. En IPA respektive en DIPA.



Ett riktigt bra ställe, ja helt klart min favorit i Los Angeles. Det var kul att sitta i baren och se hur bryggarna förberedde nästa skapelse, de fyllde påsar med choklad så det doftade minst sagt gott.



Bartendern snackade jag en hel del med, noterade att de hade en öl med den norska kveik-jästen. Hur hon än försökte så kunde hon inte uttala ordet kveik.

Innan jag gick köpte jag ett par burkar i deras lilla shop, hade gärna köpt fler men helt gratis var de ej. (runt 15 dollar per burk)



Mitt nästa stopp, Highland Park Brewery skulle öppna om en dryg timme så jag valde att promenera dit. Promenaden tog ungefär en timme, stannade till lite då och då för att ta några foton.



Även Highland Park tyckte jag om även om det inte riktigt höll samma höga nivå som Modern Times. Luftig lokal och det fylldes på med gäster ganska så direkt efter att de öppnade klockan 16:00.



Highland Park Ultra Cloud var svår att inte tycka om, en sådan där grumlig IPA med en massa frukt. Gott är det, ja så är det bara.



Orkade inte gå tillbaka mot stan utan tog en Lyft till Mikkeller DTLA som förövrigt ligger i närheten av Modern Times.



Ett ganska stort ställe som hade en rätt typisk avskalad Mikkeller-känsla. Kvällen till ära var det inte särskilt många gäster. Utbudet och servicen var det inget fel på.



Drack öl från Three Floyds, Mikkeller SD, Cellarmaker, Green Cheek, Cellador och Struise, ja det är väl sådant man gör på en tisdag?



Apropå sistnämnda så var det Struise Black Damnation XXVI - Froggy, hur ofta ser man den på fat? En mäktig pjäs som det tog sin lilla tid att skruva ner.



Inte det bästa Mikkeller jag varit på men helt klart stabilt, särskilt då ölutbudet. Ganska dyrt ställe dock, fast just på tisdagar hade de lite mer humana priser. En flight på fyra öl om 5 oz kostade 15 dollar, normalt 20 dollar. Innan jag gick tänkte jag köpa en t-shirt men som vanligt var de slut i min storlek.

Kände mig inte helt klar med dagens ölande så en Lyft till hemmatrakterna fick det bli för resans andra besök på Firestone Propagator.



Tre sista öl för kvällen mäktade jag med, den första var den godaste, Firestone Walker Propagator Generation 1. Passade även på att köpa med mig ett par flaskor från deras butik som låg i en separat byggnad.



Då tisdagen skulle summeras så kom jag fram till att det var en riktigt bra dag, konstigt vore väl annars?

6 kommentarer:

fajanen sa...

Vilken fantastisk dag. Modern Times har verkligen vuxit ut till en av mina favoriter. Väldigt bra.

Gyllenbock sa...

Modern Times har alltid varit stabila men nu är de på en betydligt högre nivå än tidigare, riktigt skoj är det. Kul också att LA hela tiden blir en intressantare ölstad.

david6 sa...

Your site is very helpful for new comers . much information get from your site, thank you . I am game lover and visit several sites from that here is a name called auto-clicker about gaming visit here
Autoclicker

mazkin7 sa...

hiiii... am a gamer one and visit several sites for gaming content out of that i have some great gaming sites for you in any one interested in gaming visit here
Click Here

loda lasan sa...

This blog was very nice to read and give so more interesting article but am gamer boy so suggest you some great site about gaming if want click here.
visit here

Jude Miller sa...

thanks for sharing this informative article with us. I would also like to offer you an article written by me, you can check it visit here