onsdag 2 maj 2012

På defensiven



Fasiken, redan maj och nyhetssläpp på vårt kära Systembolaget. Med tanke på vad som hägrar i nästa vecka var jag på defensiven idag, men några nyheter blev det förstås, det går liksom inte att motstå alla frestelser.

Amager Pop!: är en strong porter som säkert är drickbar.

Amager Hr. Frederiksen (Colorado Whiskey Edition): samtliga tre från Amager är ju lite småintressanta.

Amager Hr Frederiksen (Danish Red Wine Edition): undrar vilken som är godast?

Amager Hr Frederiksen (Swedish Red Wine Edition): denna kanske?

Black Islay: blir intressant att testa, jag dricker sällan öl från Skottland så varför inte?

Shipyard Applehead Ale: låter som en uppfriskande våröl, återstår att se.

Sierra Nevada Bigfoot: några sådana vill man ju alltid skruva ner.

Sierra Nevada Rythless Rye IPA: frukostöl månne?

Förövrigt var det lugnt på Regeringsgatan, jag var där prick 10:00 och det tog ett par minuters köande innan jag var fram vid nyhetshyllan.


2 kommentarer:

Eddan sa...

Shipyard Applehead Ale var inte ens uppfriskande. Satan vad jobbig, hällde ut halva i slasken. Blä!

Gyllenbock sa...

Det låter inte lovande. Får se när jag vågar provsmaka, sent imorgon kanske då jobbhelgen är över....