En bild som visar de två senaste årens mest sålda öl på Systembolaget:
Vet inte riktigt vad man ska dra för slutsatser? Folk köper inte öl för att det primärt ska smaka gott, utan för att det ska vara billigt? Att bli berusad är huvudsyftet? Hur kan Arboga 10,2% annars kunna sälja över 2,2 miljoner liter? Sofiero som vanligt ohotad etta, känns som att så varit fallet de senaste 1000 åren. Vet faktiskt inte om jag ska skratta eller gråta?
I övrigt kan det konstateras att Systembolaget år 2012 hade 118 miljoner besök i butikerna, 21 miljoner besök på systembolaget.se. Totalt såldes 461,8 miljoner liter dryck, 2,2 miljoner var alkoholfritt. (alkoholfritt är den varugrupp som ökade mest förra året, upp 31,8% jämfört med 2011) Antalet hemleveranser blev 104, testet ska även fortsätta i år.
Julkalender 2024 lucka 20 – Cantillion Ashanti
1 dag sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar