tisdag 30 augusti 2011

Slottskällans Väddöl

På jobbet är det ganska välkänt att jag gillar öl, av en snäll kollega fick jag en flaska Slottskällans Väddöl, en öl som jag inte visste att den bryggdes längre. Slottskällans Väddöl är en lager på 3,5%, ölet köptes i någon mataffär i Roslagen. Tyvärr kommer jag inte ihåg namnet på butiken men det går att ta reda på om det är någon som undrar. Noterbart är att flaskan hade den gamla hederliga etiketten, det var bättre förr. På kapsylen var bäst före satt till juli 2012.



Öl på 3,5% köper jag aldrig, har nog gjort det färre än 10 gånger i mitt liv men får jag en flaska så tar jag förstås emot den.

Väddöl var ljus med ett stort, fluffigt skum som lade sig ganska snabbt. Aromen bjöd på väldigt mycket bröd men även lite gräs samt svaga toner av något som påminde om smör. Smaken var också väldigt brödig och tämligen söt. En lät gräsig bitterhet fanns också. Nä, detta öl var ingenting för mig, alldeles för tunn och brödig. Så är det, allting kan man inte gilla.

1.8/5

Inga kommentarer: