tisdag 15 mars 2011

Misto B.A. går åt

Var på Regeringsgatan redan vid 10:30 idag, då var Hel & Verdoemnis Misto B.A. slut. Lite irriterande är det att se en snubbe ha runt 10 stycken i sin korg, det är lite som att man slår till och äter smörgåsbordet på Grand Hotel och väl där är det en lirare som tar hand om hela fatet med gravad lax. Hmmm, ja det går förstås att beställa en flaska men men.

Några andra öl blev det dock:



De Molen Hemel & Aarde har jag druckit förr och gillade den.

Amager Citra Weiss, veteöl är en förtjusande uppfinning, denna verkar spännande med tanke på citrahumlen.

Cuvée De Ranke har funnits på Systembolaget tidigare men då köpte jag den ej, idag var det bara att slå till.

Hornbeer Hophorn en Black IPA, ja det är ju en kul typ av öl så ett givet köp.

Hr Frederiksen Veasel Brunch tror jag mycket på, betygen på Ratebeer är generellt sett höga.

Köpte ni något skoj?

8 kommentarer:

Kristopher sa...

Köpte själv två Misto B.A.. Fast jag handlade i Malmö så jag tog ingen av dina flaskor :) Köpte en av varje av de andra förutom Citra Weiss - är inget fan av veteöl.

Anonym sa...

Köpte två av varje. Jag va på Regeringsgatan 10,00 och hamnade i kö ( som vanligt ) men då ransonerades Miston men när kön tog slut var det tydligen fritt fram. Synd men det var nog en resturang snubbe som ska tjäna storkovan senare!
// David

Albert sa...

Beställde en flaska Mistro från kontorsstolen precis. Orka köa. 32 st fanns då kvar på centrallagret i Örebro. Hoppas bara att det inte var pseudo-inventering; bolaget kan ju ljuga lite ibland när det går fort.

Baggen sa...

Köpte 3x Hophorn. Har ett par privatimporter på g så fick bli snålt denna gång.

Kenneth sa...

"Albert sa...
Beställde en flaska Mistro från kontorsstolen precis"

???... Hur beter man sig då? Har försökt att beställa per telefon, frågat om det går att göra en e-beställning etc....

Alexander sa...

Köpte 11 Cuvée och var nog sist i kön med ransonering på regeringsgatan. (Cuvéen var inte ransonerad dock)

Anonym sa...

Albert sa: Beställde en flaska Mistro från kontorsstolen precis!

Det ska inte gå att beställa via telefon för dessa släpp. Har själv nyligen fått nej på 2 av 3 S.B hos mig. Reglerna är att du måste vara fysisk vid dessa beställningar så inget "fusk" kan genomföras. Men som vanligt så har vi med männsikor att göra och då är inte alla regler, lagar! Gjorde samma sak själv idag och beställde över telefon med hänvisning till min sjuka dotter, annars så skulle jag vart på plats/ Johan

Albert sa...

Johan och Kenneth: Det var det värsta! Det SB som jag alltid ringer har nog dålig koll. Har beställt via telefon där i stort sett varje släppdag i ett halvår nu, inklusive tidigare exklusiva släpp som det igår.

Jag kan dock bara beställa en flaska av varje sort dag 1. Dag 2 är det fritt fram.