måndag 2 november 2009

Dags för ett litet gruppfoto igen.



Kom precis hem från ett besök på Systembolaget i Sumpan. Strax före 10 var kön rätt lång utanför butiken, trodde först att det var för ölens skull men som vanligt visade det sig att det var vin folk var ute efter. Dock var det en lirare bland ölhyllorna som köpte åtta kartonger Fuller's Vintage Ale. Det finns entusiaster och så finns det entusiaster.

Själv tog jag det ganska lugnt, men några raringar följde iallafall med hem. I mitten av månaden kommer det som bekant ytterligare ett gäng intressanta novembernyheter.

Ardenne Blond var jag tvungen att köpa, de andra ölen från norska HaandBryggeriet som jag druckit har varit stabila.

Beer Geek Brunch Weasel har jag tidigare ej druckit så det kändes given.

Grebbestad Lunator var det bra länge sedan jag senast drack så den fick följa med.

Hog Heaven Ale vet jag inte mycket om men även Avery Brewing brukar vara stabila.

Thomas Hardys Ale 2005 var förstås given, en smått klassisk öl är det.

Om ni mot förmodan missat dagens nyheter så finns de beskrivna här.

6 kommentarer:

JoeG sa...

Synd att Lunator numera återfinns i vanliga 33cl flaskor. Tyckte att de passade rätt bra i sin föregående "belgiska" flaskstil.
Hog Heaven testade vi ju på ölbloggarträffen, ett klart måste att köpa den iaf!

Basunen Bar & Cigarr sa...

Ardenne är riktigt god, kan jag säga dig.

Gyllenbock sa...

JoeG: den tidigare flaskan var verkligen betydligt vackrare än den nuvarande. Men det kanske blev för dyrt? Tyvärr missade jag ölbloggarträffen i Stockholm så det ska bli intressant att prova Hog Heaven.

Basunen: det låter bra det. Jag gillar HaandBryggeriet.

Anonym sa...

Jag blev bjuden på gammalt viiin i helgen, det var både gott och flott och smakade gammalt från Pepes Bodega och då slapp jag inte ens i kön till bolaget stå och dega.

Trevlig läsning om Eddans och Ditt äventyr igen, men snart är det nya tider vid Kairos pyramider. Hoppas Ni har svart guld till maten annars blir det raka rör till kaffeautomaten. Kanske Sumpan, kanske sumpen, kanske ölturen , kanske den egyptiska kulturen?

/ Apan

Eddan sa...

Ardenne har jag provat 2 ggr hos Basunen. Riktigt smakrikt och trevligt öl.
Norge är ett intressant "nytt" ölland. Hoppas fler hittar hit, tex Aegir.

Anonym sa...

Sköna grejer! Förhoppningsvis finns några kvar imorgon när jag äntligen hinner handla nyheter.