onsdag 9 november 2011

Bells Kalamazoo Stout

Bells Kalamazoo Stout, dracks i förra veckan. Ölet köpte jag i Chicago för några veckor sedan. Priset var 11 dollar för sex stycken flaskor.



Ölet är alltså en stout med alkoholhalten 6%. Svart med en tjock vätska, men inte lika tjock som de allra tyngsta svarta ölen. Skummet var krämigt med en fin ljusbrun färg.

Både doften och smaken hade spår av aska, trä, lakrits, choklad och kola. Även lite vanilj tyckte jag mig ana i den relativt söta smaken. Kroppen var stabil. God men inte en sensationellt god stout. Fast sex flaskor för 11 dollar är verkligen löjligt billigt.

3.8/5

Det var synd att Bells Expedition Stout var slut i den sista affären som besöktes i Chicago ty det ölet är en bra bit godare även om lillebror som sagt var helt ok.

Nu längtar jag lite smått till fredag och lördag då det återigen vankas några öl efter min kortare viloperiod på 10 dagar.

Inga kommentarer: