onsdag 16 juni 2010

Nøgne Ø Imperial Dunkel Wit

Till gårdagens match mellan Brasilien och Nordkorea drack jag en Nøgne Ø Imperial Dunkel Wit. Det visade sig vara en ganska så speciell öl, både god och inte så god.



Både doften och smaken innehöll mycket koriander samt apelsin. Vidare tyckte jag mig känna lakrits, balsamvinäger, citrus, mörkt bröd och jäst. Ölet var sött, halten kolsyra under medel. Enkel att dricka, den ganska så höga alkoholhalten på 10% kände jag inte av. Tyvärr blev det lite väl mycket koriander till slut, en krydda som inte är så god då det blir för mycket enligt mig. (fast det gäller förstås det mesta)

Trots koriandern tyckte jag att ölet höll ihop ganska bra och var rätt ok ändå. Jag lär nöja mig med en flaska av denna öl, nästa tack!

3/5

3 kommentarer:

Eirik @ Basunen sa...

... och jag som gjorde en extra vända in på bolaget för att ta med en flaska till... ja ja, vi provar den ikväll så får vi se

fajanen sa...

Låter ändå som att den var bättre än matchen. Ska bli kul att prova.

Gyllenbock sa...

Helt klart värd att prova men givetvis en fördel om man gillar koriander.