söndag 6 juni 2010

Medaljfirande



Lyckades med målsättningen att knipa medaljen i gårdagens Stockholm Marathon. Loppet tuffade på rätt stabilt i två mil, sedan började det kännas för att kring tre mil verkligen kännas på allvar. Sista milen var verkligen jobbig. Nästa år skall jag springa igen, då är målet att komma in under fem timmar, det bör klaras med lite mer träning. (typ fler pass än 10 sista fyra månaderna före loppet). Bland det roligaste med ett marathon-lopp är att titta på alla som så tappert kämpar på, tjocka som tunna, det finns verkligen tusentals olika löpstilar. Många sköna profiler där ute. Grattis till alla som fullföljde kraftprovet! Kul också med en entusiastisk publik, av det får man kraft att fortsätta kämpa.

Efter loppet bjöds vi löpare på lite tilltugg i form av korv, nötter, frukt m.m. Öl erbjöds också, vänligt med bestämt tackade jag nej till det igår. Det som serverades var misstänkt ljumma burkar Sofiero 3,5%, en öl jag som jag inte har bråttom att smaka.



Idag då benen är lite lätt ömma var det dags att "fira" gårdagens bravader genom att dricka en öl. Valet föll till slut på en Saison Dupont Biologique.



Det visade sig vara en rätt trevlig öl. Inte sådär vidare doft- eller smakrik men ändå schysst. Väldigt uppfriskande, lättdrucken med inslag av frukt (främst citrus), jäst och kryddor. En massa kolsyra och en rätt skön bitterhet i den torra avslutningen. Inte världens godaste saison men stabil. Slank ner utan problem som man brukar säga.

Betyg? Ja, runt 3.4 kanske?

7 kommentarer:

Danne sa...

Jag tror att jag såg dig men skrev sms samtidigt så jag upptäckde det för sent så jag inte kunde heja tyvärr. Bra kämpat, skulle va kul att ha klarat av ett marathon funderar på om jag ska orka engagera mig i att springa nästa år...

BeerSwedenDarren sa...

Well done on completing the marathon. Whatever way you look at it 42 km is a bloody long way! Congrats :)

Gyllenbock sa...

Danne: du orkar! Om en klumpeduns som jag klarar det klarar nästan alla andra det också. Väl mött 2011! :)

Darren: Thanks! Yep, it's a long way. Tough as hell but fun anyway.

JoeG sa...

Grattis! Riktigt kul att ölentusiaster kan köra ett Maraton!
Bra reklam för framtidens öldrickare hehe...

Gyllenbock sa...

Tack Jocke! Kikar man på ett lopp ser man alla möjliga olika kroppsformer, det är det som är så kul med marathon att man inte behöver se ut på ett visst sätt för att klara loppet. Det handlar mycket om rutin och annat.

JoeG sa...

Hehe :)

Anonym sa...

Du är toppen.

/ Apan - som kanske gör ett försök någon gång i en trapphusgång eller kanske en annan gång :)