måndag 25 april 2011

En lugn påsk

Var ledig skärtorsdagen och idag, måndag, men annars har jag jobbat hela påskhelgen, så lugnt vad gäller öl har det varit de senaste dagarna.

I torsdags passade jag i alla fall på att besöka storasyster, svåger samt deras underbara Elina, min systerdotter. Svåger och jag delade på ett par öl, först drack vi Black Isle Golden Eye.



Ingen märkvärdig historia men gick att dricka. Mer malt än humle, gräs, bröd och lite örter.

Till den goda hemmagjorda lammfärsburgaren dracks en Oppigårds Easter Ale, den var lika stabil som tidigare år. Fast hamburgaren var godare än ölet, tummen upp!



Andra "påsköl" som druckits denna påsk är Mohawk Black IPA Easter Edition.



Nja, slank ner den också men inte direkt märkvärdig. Humle, grape, lakrits, citrus. Rejält bitter med inte så mycket kolsyra. Något saknades för att jag skulle bli helt övertygad.

Tidigare idag sjösattes båten och vi var ute och premiärfiskade. Eddan den lilla räkan passade på att direkt ta ledningen i årets fisketävling med en gädda på 2,42 kg. Men var lugna, jag tänker inte ge upp den tävlingen i första taget. Vinnaren vinner för övrigt en dagskryssning till Åland med mat och dryck.




Nu ikväll har jag druckit en isländsk påsköl, Viking Páskabjór. Ölet har bara två ratings på Ratebeer, det senaste från mars 2006.



Det bästa med det ölet var dess fina kopparfärgade utseende med det fina skummet. I övrigt var ölet tunt och smakade mest som en beskedlig lager. Tråkig med en kort eftersmak. Fanns något i ölet som påminde om "gummi".

1 kommentar:

Anonym sa...

Приветик!
Такой интересный сайт.

Масса приколов...Гердос, План, Мефедрон, Соль, и т.д.
Заходи на сайт:
[b]
http://hydra.ygosazifomyr.tk


[/b]