lördag 15 maj 2010

Aj, aj vad tråkigt



Just nu producerar inte Carlsberg någon öl pga strejk bland personalen. Ärligt talat inverkar det inte alls på mitt liv, inte ens om strejken skulle bli långvarig. Senaste ölet från Carlsberg som jag "drack" var Arboga 10,2. Den var helt enastående.

Noterbart är att strejken handlar om pengar/lön och inte om frågan angående om personalen får dricka på jobbet eller ej.

Vill ni få er ett gott skratt eller två rekommenderar jag er att dricka en Arboga 10,2 eller ta en titt på denna sköna blogg om katastrofala skivomslag. Medans ni kikar på den är det bäst att inte dricka någon öl då risken är stor att ni inte kan svälja pga alla skrattattacker, jag klarade i alla fall inte det. Jag tänker inte ta ansvar för ölen ni spiller ut.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Arboga är Galateas öl.

Gyllenbock sa...

Ah, jag gick efter information på Ratebeer:

http://www.ratebeer.com/brewers/carlsberg-sverige/765/

Har ingen bra koll på vilka det är som brygger "skitölen". (om uttrycket nu tillåts)

Stefan - Beer Drivel sa...

Hhaah den där sidan med skivomslagen är sjukt bra :)

Anonym sa...

Skillnaden är hårfin mellan katastrof och genidrag!

/ Apan - skrattar och måste kamma sig :-)