onsdag 28 april 2010

Världens bästa pub i Stockholm?

Man kanske skulle kunna tro att det handlar om Akkurat men icke. Daily Telegraph och British Airways har utnämnt The Tudor Arms på Östermalm till världens bästa pub utanför Storbritannien.

Jag vet inte men det känns som att juryn var lite lätt jävig fast då måste jag förstås erkänna att brittiska pubar inte hör till mina absoluta favoriter. Tudor Arms har jag tex aldrig besökt. Tyvärr ligger deras hemsida nere just nu så det går inte att studera vad de har för utbud av öl. Någon som besökt dem?

Nix, enligt mig är Akkurat Stockholms bästa pub, men bäst i världen? Omöjligt att säga då jag inte besökt alla världens pubar. Fast jag förstås inte besökt alla Stockholms krogar heller så egentligen borde jag kanske hålla tyst?

3 kommentarer:

Christer sa...

Den var väl dock utsedd som "bästa brittiska pub utanför UK" och med läsare runt om i världen som röstade (totalt ca 11000 som röstade på runt 600 pubar). Så det betyder inte särskilt mycket enligt min mening, ett gäng som klickat in sig på Daily Telegraphs hemsida eller nåt har gjort att den fått flest röster. Vi i Sverige är ju dessutom rätt internetvana.

Manker sa...

Sjukt trevligt ställe dock, var där väldigt mycket för typ 7-9 år sen och kollade på när Manchester United spelade. Men ölutbudet är rätt standard för "pubbar", men ok variation för den oinvigde. Bra stämning och bra mat och lite mindre och mer genuin känsla.

Fredrik sa...

Akkurat eller ot borde väl vara några snäpp vassare!