tisdag 13 april 2010

Alvinne Extra Restyled

Igår kikade jag på del två av "Flickan som lekte med elden", ja jag vet, jag är alltid lite sen vad gäller filmer. SVT Play är dock suveränt. Till Lisbeths kamp var det passande att dricka en öl tyckte jag. Picobrouwerij Alvinnes öl hade jag tidigare ej druckit alltså var det kul och intressant att prova deras Alvinne Extra Restyled.



Ölet bjöd på ett disigt, orangeaktigt utseende med ett stort, fluffigt vitt skum. En del partiklar i glaset.

Doften kändes "belgisk", jäst, kryddor och hö men även en del frukt. Tyckte mig särskilt känna aprikos. Småtrevlig doft utan att vara alltför intensiv.

Smaken innehöll kryddor, hö, jäst, frukt och en del tvål. Fruktigheten bestod av lite aprikos och äpplen. Mycket kolsyra och en kropp som låg kring medel. Avslutningen var ganska bitter.

Det visade sig vara en öl som var helt ok men långtifrån briljant. Ser dock fram emot att prova andra öl från bryggeriet.

3,1/5

Inga kommentarer: