tisdag 27 april 2010

Charmiga Cajsa Warg

Efter att ha sett på det smått bisarra men ändå sevärda programmet Mauro & Pluras kök blev jag sugen på att besöka matbutiken Cajsa Warg på Södermalm i Stockholm. Anledningen till det var främst att de i ett av avsnitten bjöd på alkoholfri blåbärsvin, det lät smaskigt.

Sagt och gjort, igår besöktes den mycket charmiga butiken. Snacka om en helt annan och trevligare värld jämfört med de stora matbutikerna.



Förutom blåbärsvinet och en del annat smått och gott köpte jag några öl. Det är ytterst sällan jag köper folköl men igår kunde jag inte låta bli. Dugges Brandmästare Andréns Törstsläckare har jag länge velat prova, dessutom blev det en flaska Bonden, Guld-Pilsner från Mora Bryggeri samt en Bruksöl från insomnade Ölands Gårdsbryggeri.

Blir kul att smaka dem samt förstås blåbärsvinet.

3 kommentarer:

Stefan - Beer Drivel sa...

Du det där var intressant. Måste nog ta mig en tur dit snart.

Gyllenbock sa...

Det tycker jag att du skall göra, mysigt ställe det där. Ligger ungefär 10 minuter från Slussen. (promenad alltså)

Ottes sa...

Törstsläckaren från Dugges är helt ok för att vara folkis, i alla fall jämfört med andra klasskamrater. Dyr? Javisst men det tycker jag den kan vara värd.
Guldpilsnern är dock ingen hit...