onsdag 2 december 2009

Great Divide Fresh Hop Pale Ale

Var väldigt nyfiken på att prova Great Divide Fresh Hop Pale Ale, så det krävdes ingen längre betänktetid innan kapsylen åkte av. Nyskördad humle, ja det låter inte helt fel. En kort recension följer.



Vätskan var klar, bärnstensfärgad. Skummet var mycket stort och tjockt. Lämnade fina rester på glaset.

Mycket humle i doften liksom en del citrus och frukt. En inbjudande och fräsch doft.

Smaken var ganska besk, grape, knäck, gräs och frukt. Vätskan var torr och lättdrucken. God öl men kanske inte sådär alltför spännande i längden. Hände inte så mycket med smaken, inte någon komplex öl men god förstås.



3,75/5

5 kommentarer:

Fredrik sa...

Har hunnit testa denna ett par gånger och tycker att den är ganska stabil, har en i kylen jag skall lagra några år eller inte, den ryker nog till helgen ;-)

Eddan sa...

Provade en igår och jag håller med dig till 100%. Lite tråkig i längden. Enformig skulle jag säga. Men helt ok istället för Pripps Blå 10,2 ;-)

fajanen sa...

Ska prova en ikväll tror jag. Verkar trots allt vara en god APA.

fajanen sa...

Dricker den just nu och tycker den är väldigt bra. Visst är den lite enkel men det är ju trots allt en pale ale. Ska den vara så komplex?

Gyllenbock sa...

fajanen: nja, sådär vidare komplex ska den väl inte vara, god det var den tyckte jag men lite "tjatig" eller vad jag skall säga efter tag.