torsdag 24 september 2009

Möte på Akkurat, hjortron Cantillon?



"En ölentusiast vill träffa några andra för en trevlig stund på Akkurat, tanken är att dela på en flaska Cantillon Soleil de Minuit Hjortron om nu intresset finns."

Svar till den mystiske mannen med hjortron i bröstfickan."

Åh, det där med kontaktannonser är inte enkelt. Hur som helst, Mattias från Hirigalzkar på öläventyr samt hans polare Danne är klart intresserade.

Billigt är det inte, men förhoppningsvis en upplevelse. 795 för 75 cl, flaskan är från 1999. Blir vi 4-5 stycken känns ändå kostnaden rimlig. Är vi fem som delar på en flaska blir det 15 cl för 159 spänn. Givetvis är man välkommen även om man inte vill dela på nämnda flaska. Jag har för mig att Akkurat har en hel del annat gott i kylarna.

Frågan är bara när? Min första tanke var en helg, men det är lite svårt att hitta ett lämpligt datum. För egen del ställer det till lite då jag jobbar en del helger. Vad tror ni om en vardag? Då behöver det inte bli så blött utan det blir mer fokus på några öl.

Torsdag 8/10 kan det passa?

Imorgon ska jag upp till Tornedalen för en skön slapparhelg, någon dator följer ej med. Det är knappt så att ens mobilen fungerar där vilket är skönt. På måndag är jag med i matchen igen.

22 kommentarer:

F sa...

Satan vilket pris. Jag vill så gärna dricka den men det där är nog lite väl mycket överpris. Eller? Igh.

Gyllenbock sa...

Absolut, det är väldigt mycket pengar. Skulle aldrig ensam beställa en flaska men är man några som delar ja då funkar det.

Dessutom är det nog roligare att dricka 15 cl av den än typ tre tråkiga starköl.

Niggze sa...

Jag har för mig att den är slut på Akkurat...? Iallafall var den det för ett tag sedan har jag hört.

Gyllenbock sa...

Ajdå, det låter illa. Den finns med på deras lista. Måste ta och kolla upp den biten.

Fredrik sa...

Annars kan jag tipsa om 2 andra öl vi drack i helgen på akkurat som var fantastiska, Cantillon Goldlakker 75cl 595:- eller 3Fonteinen milennium 695:- för en 75:a dyrt kanske! men det var värt varenda krona. vi var 2 som delade på cantillonen så det sved lite i plånboken, men 7pers på 3fonteinen det var lätt värt en hundring för ett smakprov.

Anonym sa...

"I värsta fall" kan jag tänka mig något av ölen som Fredrik nämner :-)

Danne sa...

Den 8de funkar för mig och kan tänka mig någon av Fredriks nödlösningar häldre än att åka hem utan att ha druckit nått ;)

Danne (Hirigalzkars kompis)

fajanen sa...

Låter kul. Jag tror att jag kan komma den 8:e.

Ottes sa...

Varning! Denna på pappret spännande dryck var jag med och finansierade då det begav sig. Drack den senast i slutet av 2000 och då var den allt utom prisvärd men mycket kan ju ha hänt sedan dess. Då smakade den i alla fall av hjortron (men utan stenkänslan) och havssalt. Hög surhetsfaktor och långt bak i halsen revs den som nypon. Omogen, javisst, så vem vet? I dag kanske den har fulländats? Ska bli spännande att höra vad ni tycker!

Anonym sa...

Sorry om jag kommer med dåliga besked, men jag försökte köpa den för en vecka sedan, men den var slut slut slut...

/Double Bastard

Fredrik sa...

Vad blev det tillslut?

Gyllenbock sa...

Tyvärr är den slut, men det finns förstås annat gott tex de som Fredrik tipsade om.

Vi siktar på 8:e oktober, ska bli skoj.

Mikael sa...

Jag är på! Vi träffas och dricker goda rusdrycker. Har vi sagt en tid?

Gyllenbock sa...

Härligt Johan! Någon tid har vi ännu inte bestämt, för egen del funkar det närsomhelst. Men runt 17-18 är väl en normal tid?

Anonym sa...

Jag kan komma först vid 18. Ska jobba och slita som vanligt.

Gyllenbock sa...

Ska vi bestämma oss för klockan 18? För mig funkar den tiden.

Cantillon Goldlakker låter väldigt intressant. :)

Anonym sa...

18 och Goldlakker blir perfekt! :-)

Gyllenbock sa...

Kanon! Då kör vi på det!

Anonym sa...

Tyvärr kan jag bli lite sen imorgon. Typ 15min. Men ni kan tjuvstarta om ni vill.

Gyllenbock sa...

Det är lugnt. En kvart hit eller dit spelar ingen roll.

Mikael sa...

Tja,
Jag pallar inte komma förbi idag. Har varit på kundmöten hela dagen och är febrig. Har ju dessvärre inte ditt nr, därför detta sena återbud. Hade verkligen sett framemot denna tillställning...

Gyllenbock sa...

Ingen fara, det kommer fler tillfällen. Är man lite febrig är det meningslöst att besöka krogen, krya på dig.