måndag 1 juni 2009

Några nyförvärv.

Tiden den bara rusar iväg, första juni idag. Alla vi som har koll på kalendern vet att det då vankas nykomlingar på Systembolaget. Givetvis var jag där och rotade lite, dessa hittade hem till:



NO Saison är stabil, ett par sådana blev det. Min lokala butik tog bara in sex flaskor, får se om det dyker upp några fler. Visserligen kan man beställa fler men det orkar jag icke.

Sierra Nevada ESB är inte så dum, kul att den kom tillbaka även i år.

Mikkeller Simcoe har jag inte druckit tidigare, ska bli skoj att smaka den. Köpte fem sådana, litar på att den är god.

Till slut blev den även en burk Hoegaarden Rosée, var bara tvungen.

Kanske tar och kompletterar med La Meule, känns som att den kan vara lite småkul att ha provat.

5 kommentarer:

Daniel - schnille.se sa...

Simcoe Single Hop IPAn är klockren!

Kul att du plockade en Hoegaarden, jag glömde den. Får se vad som sägs om den, huruvida jag ska tillbaks och köpa den.

Daniel

fajanen sa...

För mig blev det Mikkeller, Sierra Nevada och Oppigårds. Kan bli en Hoegaarden och schweizaren senare. Hoppar nog de andra ölen.

Gyllenbock sa...

Daniel: ska ta och prova Hoegaarden nu, blir spännande.

Ottes sa...

Varför ingen Double Dead Guy från Rogue?

Gyllenbock sa...

Ottes: den har jag druckit förr, smaskig javisst men denna gång tror jag att jag avstår.