tisdag 30 juni 2009

Samuel Adams White Ale

Visst är det härligt med denna sköna värme som råder just nu? Vad mig anbelangar skulle de gärna få vara kring 30 grader i tre månader. Känns som att folk blir mer avslappnade och saker och ting går lite långsammare, sådant gillar jag.



På vägen hem från jobbet slank jag nu ikväll in på Bishops Arms på Vasagatan. Helsinge Pilsener var slut så istället drack jag en Samuel Adams White Ale. Det är en av Samuel Adams säsongsöl.

Tyvärr en tråkig öl, doftade inte mycket och smakade inte mycket. En lätt kryddighet fanns i smaken liksom aningen citrustoner. I doften kände jag inte mycket förutom lite citrus och kanske även en aning jäst.

Väldigt lättdrucken och tunn öl, inte mycket till eftersmak, ingen karaktär. Vet inte riktigt vad syftet är med denna öl, jag tänker iallafall inte springa benen av mig för att dricka den igen.

2,5/5

3 kommentarer:

Mikael sa...

Trodde oxå den skulle vara åtminstone okej, men icke, ganska tråkig.
Håller helt med om vädret, många klagar på att det är så varmt och jobbigt, men det är faktiskt skönt.
(Jobbigt) att man vill dricka mer och fler öl i denna värme bara.

F sa...

Jag tyckte White Ale var riktigt äcklig när jag drack den på SBWF i fjol. Smakade konstgjorda fruktsmaker och dåligt godis.

Men dålig öl är också en upplevelse :)

Stefan - Beer Drivel sa...

Jag drack denna på en krog i Uppsala för ett tag sedan. Tror dock att det blivit något fel med den för den smakade ost och mjölk.