måndag 2 februari 2009

Måndagsgodis.



Innan personalen på Systembolaget i Jakobsberg ens hunnit packa upp de tillfälliga månadsnyheterna till hyllan var jag där och härjade. Det är alltid en kul känsla att köpa lite nyheter. Förresten går det att läsa om månadens nyheter i DN.

Sierra Nevada hade de endast fått in 24 flaskor av, var visst begränsningar på det ölet. Många som vill köpa vilket man kan förstå.

Kände mig som en lite udda fågel vid kassan då farbröderna före mig köpte sina vanliga 10,2:or. Förresten är det någon som börjat en måndag med en sexa soja? Såg ni Martin Beck-filmen igår förstås ni vad jag syftar på.

Tyvärr jobbar jag eftermiddag/kväll denna vecka, får alltså vänta lite innan jag hinner smaka några av inköpen.

8 kommentarer:

Baggen sa...

Alltid charmigt med fylletomtarna som ska ha sina Arboga 10.2 direkt på måndagmorgonen. Jag träffade faktiskt en ölfarbror som var där för att handla nyheterna! Han var t om trevlig och pratglad.

Vid systembolaget i Mörby var det inga restriktioner så jag plockade på mig 14st Celebration :) Kanske blir några till om jag orkar :)Måste fylla på kylskåpet med vardags-ipa när tillfälle ges!

AndersAnd sa...

"Mitt i månaden släppen" på Hansa här i Malmö kan vara hysteriska när det är långa köer av vin och whiskey fantaster som även då tvingar morgon alkisarna att vänta haha. De ser ofta väldigt frågande ut och ska bara ha sina "starköl". Snacka om kontrast, kostymklädda vinfolk och skäggiga alkisar i en och samma, väldigt långa kö.

Baggen sa...

Ölfolket brukar oftast kunna gå förbi whisky/vin-människorna när de förstått att man inte är ute efter deras lyxprodukter :) Någon kommentar var "jaha, du ska bara ha simpel bärs...då kan du gå före".

Humor det där.

Gyllenbock sa...

Baggen: jag glömde att skriva att en av farbröderna givetvis även hade en flaska Lord Calvert. :) Ska försöka få tag på några fler Celebration jag med.

"simpel bärs", ojoj, om de bara visste vad de missar.

andersand: längsta kön jag sett var första december förra året vid Regeringsgatan i Stockholm. Det var sanlöst mycket folk som framförallt skulle köpa champagne.

Ottes sa...

En tidgt måndag när jag per bil anlände till Systemet för att få med några godingar ur nyhetssläppet så stod fabror Blå där och hukade bakom kundvagnarna. Bara att snällt blåsa i alkometern förståss (lika självklart var jag ren). Tillhörde nog inte den målgrupp av tidiga måndagsbilister som de var ute efter ;-) Celebration Ale är enligt mig överskattad (och även överhoppad i kundvagnan), men Ichtegem är en höjdare!!!

Jonas sa...

Jobbar eftermiddag/kväll,vad är det för ursäkt för att inte ta en öl?
Slutade klockan23&sitter nu med en välförtjänt Til fra.Skål!

Gyllenbock sa...

Jonas: visst kan man ta en öl då man kommer hem från jobbet efter midnatt men jag har en regel att ej dricka öl under arbetsveckorna, försöker även ha noll intag av choklad och liknande prodkukter. Sedan är det bara att svulla under den lediga veckan.

Anonym sa...

Gyllenbock, ta med T och mig till, kanske Jakobsberg(?)och visa upp det bästa sortimentet som går att lagra fram till Valborg. Han är en sådan där fulölare med simpel bärs i kassen och behöver bli anständig :)

/Apan