lördag 6 november 2010

Vit vecka

Är som bäst inne i en vit vecka, ingen alkohol denna vecka. Har inget direkt sug efter öl (nåja), dessutom har jag jobbhelg så det passar bra att inte dra av kapsylen på någon flaska i denna vecka.

Veckans hittills största incident är att anmälan och betalning gjorts till nästa års Stockholm Marathon, sedär ännu en anledning till att vara "seriös". Vore kul att springa någorlunda tränad jämfört med de tidigare två gångerna, under fem timmar? Ja det måste bli det givna målet.

Nå, nästa vecka lär någon av novembernyheterna att drickas, veckan efter det kommer det garanteras att drickas många intressanta öl, sedan följer december. Resten av året ser stabil ut. Som vi alla vet är tex lanseringarna på Systembolaget galna nu i november och december, det finns alltså skäl till att dricka och köpa öl.

Brukar ni ha någon lugnare period eller perioder då ni inte dricker öl eller annan alkohol? Är det galenskap eller rentav bra?

4 kommentarer:

Weine sa...

Vit vecka ger bara en falsk känsla av duktighet ;)

Nej, det ligger säkert lite i det du säger då alkohol aldrig är något positivt för kroppen, men blir effekten att suget ökar så till den milda grad att man dricker mer veckan efter är det tom sämre än att ha en stabil lägre nivå.

Jag har inte hittills kört några medvetet alkoholfria veckor men har dragit ned på den totala alkoholkonsumtionen med hälsan i åtanke. Det kan förekomma fria veckor men då är beror det på att tid inte funnits eller att man tex måste köra bil.

Lycka till i Stockholm Marathon, själv nöjer jag mig med att springa Göteborgsvarvet för första gången nästa år.

Johan sa...

Jag har en "vit" vecka den här veckan, det är okej med en öl till maten, men inte mer än så. Även en vältränad lever behöver nog få ta det lugnt emellanåt.

Ottes sa...

Nja, vit vecka blir det allt för sällan, dock alltid innan motionsevenemang typ maran.
Det blir dock ingen mara för mig nästa år då en långresa pockar på uppmärksamheten.
På tal om öl (!) skall vi inte planera in dig för ett besök på Eskilstuna Ölkultur ngn gång i början av nästa år?

Gyllenbock sa...

Weine: då måste jag ta och kontra med att säga lycka till på Göteborgsvarvet

Ottes: ett besök på Eskilstuna Ölkultur låter inte alls fel, jag är klart intresserad av det. Det är ju smidigt att ta sig dit från Stockholm med tåget.