måndag 1 november 2010

Inte så många flaskor köptes idag

Tog det lugnt bland årets novembernyheter idag då de släpptes på Systembolaget. Större uppgifter väntar senare i månaden. Några flaskor blev det i alla fall.



Great Divide 16th Anniversary Wood Aged Double IPA, räcker med att läsa att det är en DIPA, det gör att jag direkt blir intresserad.

Great Divide Old Ruffian är en Barley Wine som jag aldrig tidigare druckit, nu var det dags att köpa en flaska.

3 Fonteinen Oude Geueze var ett givet köp, väldigt stabil och bra.

Liefmans Cuvée Brut drack jag så senast som i fredags, då med namnet Kriekbier. Tyckte om den då så javisst.

Fullers Brewer’s Reserve vet jag inte så mycket om men normalt sett brukar de flesta ölen från Fullers vara helt ok.

De Ranke Noir De Dottignies lär säkert funka, jag håller tummarna.

9 kommentarer:

fajanen sa...

Old Ruffian har jag provat en gång och tyckte den var väldigt bra då. Köpte på mig 4 flaskor nu. Även 4 ekade Yeti fick följa med samt en av varje av de övriga förutom Fullers som jag provat förut.

Gyllenbock sa...

Låter stabilt med Old Ruffian. Kul att den anländer till Systembolaget så ofta som den nu gör. Senast var väl för två år sedan?

Weine sa...

Old Ruffian har väl aldrig funnits på bolaget tidigare? Du måste väl blanda ihop det med Yeti och Oak Aged Yeti som funnits vid några tillfällen tidigare.

Jag kan ha fel men tror inte det.

Gyllenbock sa...

Weine, du har rätt. Jag tänkte på Old Guardian, för den fanns väl för två år sedan? Det är visst måndag idag.

Weine sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Weine sa...

Japp, fast från Stone då ;)

Jag har provat Old Ruffian vid några tillfälle tidigare och gillat den starkt! Mycket fyllig och intensiv amerikansk barley wine. Jag köpte bla ett par flaskor av den idag.

Gyllenbock sa...

Japp, från Stone. Åtminstone det har jag koll på. :)

Men nog har jag sett Old Ruffian på hyllan någonstans, i Danmark? Nå, strunt samma.

Anonym sa...

Blev två 3 Fonteinen, en Old Ruffian, en Oak Aged Yeti, en Wood Aged DIPA, en Arabier och en Son of Nekron för min del. Kostar ju lite, men...

Anonym sa...

Nu fattar jag varför inte alla bör ha greppet om ölbegreppet!Kunskap -bra! Olja- miljoner!

/ Apan - som heter som dig :-)