måndag 27 juli 2009

Ett par långväga gåvor.



Fick idag ett par öl som färdats långt, nämligen från Perth i Australien. Tack kära storasyster och svåger för att ni köpte med er de rara flaskorna.

Australiensisk öl dricker jag verkligen inte ofta så det blir skoj att smaka Little Creatures Pale Ale. Öl från Nya Zeeland dricker jag ännu mer sällan, ja skall jag vara helt ärlig är jag osäker på om jag någonsin druckit öl från Nya Zeeland. Därför ska det förstås bli mycket intressant att smaka Monteith’s Doppelbock Winter Ale. Aldig fel med en färsk vinteröl såhär i sommaren, som vi alla vet är det vinter på det södra halvklotet just nu.

5 kommentarer:

Baggen sa...

Little creatures pale ale finns i beställningssortimentet eller så. Det finns en svensk importör iaf. Ett av de öl jag drack absolut mest av vid mitt senaste besök. Gott men inget rock'n'roll.

Gyllenbock sa...

Anade nästan att den fanns, på något sätt kände jag igen etiketten. Blir kul att smaka.

Fredrik sa...

öl från nya lände rär alltid extra kul

Ottes sa...

Ååååh, Little Creatures, en av mina favoriter från down under. Den passar mkt bra på sommaren (vilket väl inte är så överraskande med tanke på varifrån den kommer). Lite söt koladoft av vaniljbullar & sockrat gelégodis. Smak med blommig inledning, under klänningen döljer sig en besk verklighet i form av grapetoner. Välbalanserad.

Gyllenbock sa...

Låter bra Ottes. Är inte omöjligt att jag provar den nu under helgen.