måndag 26 mars 2018

Vad kostade senaste USA-resan?

Fick en fråga om vad den senaste USA-resan till San Diego och San Marcos kostade? Vilken tur att jag kan leverera ett bra svar.

Vi gillar att ha koll på läget så alla gemensamma utlägg bokfördes under resans gång. Jag betalade för flygbiljetterna i oktober då vi bestämde oss för att åka nu i februari. Biljetterna bokades då SAS lämpligt nog hade kampanjpriser i Plus.

Som synes var de gemensamma kostnaderna enligt följande:



SAS: ARN-LAX-ARN 16500 t/r för tre personer
Avis hyrbil: 1154
Hotell i San Diego: 7962
Hotell i San Marcos: 3825

Hyrbilen fick vi billigt då det även där var kampanj, bokade man biljett till Kalifornien med SAS bjöd de på en veckas bilhyra. Vi fick alltså lägga till några dagar till en rimlig kostnad.

På bägge hotellen hade vi familjerum, gott om utrymme och stabila boenden. Fint att kunna dela på tre och slippa boka två rum som brukar vara dyrare.

Som jag nämnde tidigare betalade jag för flygbiljetterna och grabbarna tog hand om hotellen, hyrbilen och de gemensamma utgifterna under resan. Ungefär 2000 spänn gjorde jag av med under resan för privata inköp, inte mycket med tanke på att vi ändå var borta i 10 dagar.

I dessa 2000 ingår öl som jag köpte med mig hem, ytterst lite kläder (har fortfarande oanvända jeans som jag köpte i San Francisco 2016) och lite annat smått och gott.

Så svaret på frågan är att resan all inklusive (förutom de privata köpen) gick på lite drygt 48000 delat på tre. Drygt 16000 per person blir det om jag råkade räkna rätt.


Inga kommentarer: