onsdag 2 september 2015

Två goda öl från Beavertown

Under sommaren har det förstås druckits en hel del intressanta öl, två öl som jag blev riktigt positivt överraskad av kom från Londonbryggeriet Beavertown. Engelsk öl har jag aldrig varit sådär enormt begeistrad i men just de här två var som sagt trevliga överraskningar. Burkarna köptes från danska Boxbeers.



I juni dracks Beavertown Black Betty vilket är en Black IPA. Det visade sig vara en fint balanserad sådan med grapefruit, lakrits och bitter choklad. Faktiskt en av de bättre Black IPA som jag druckit.



Nu i lördags provades Beavertown/Boneyard Pover of the Voodoo. Doften var relativt mild men det som verkligen imponerande var ölets smak. Det är ytterst sällan jag känt en sådan härlig, söt smak av färsk ananas i en öl. Riktigt kul med ett såpass lyckat samarbetsöl, ja Boneyard kan sin grejer då det kommer till välhumlade öl.

Vem vet, kanske kan det vara läge att trots allt besöka London, en stad som jag aldrig satt min fot i.

Inga kommentarer: