torsdag 1 mars 2012

Massivt ölsläpp idag, ett litet köp blev det.



Efter en ölmässigt katastrofal februari var det skönt att börja mars med ett besök på Regeringsgatan. Idag släpptes över 30 öl på Systembolaget, av dem hade jag inte druckit 18 stycken så det finns mycket jobb att göra om lusten finns. Tog det hyfsat lugnt och köpte dessa:

Ægir Lynchburg Natt: gillar den vanliga Natt så denna var förstås given. Undrar vad den kostade på Vinmonopolet? Vanliga Natt går lös på 103 NOK vilket är 127 SEK.

Old Rasputin Barrel Aged: trots priset ett givet köp! Även här gillar jag vanliga Rasputin skarpt så det blir förstås mycket skoj att prova denna variant.

Nørrebro La Granja Stout: länge sedan jag drack något från Nørrebro så varför inte?

Cigar City Humidor Series Ipa: försenad rackare som skulle kommit redan i februari så det återstår att se om den var värd att vänta på.

Alesmith Grand Cru: synnerligen ovanligt med öl från AleSmith på Systembolaget så mer än så behöver ej skrivas.

Brewdog Hops Kill: vet inte mycket om det ölet men en flaska lär ju säkert kunna slinka ner.

BrewDog Mix: mixlåda nummer två på Systembolaget med fyra olika, samtliga nya för mig. Kul idé!

Nils Oscar Ctrl Alt Delete: ny öl från NO är förstås ett givet köp, men namnet tycker jag är väldigt fånigt, men innehållet är förstås det klart viktigaste.

Och till slut S:t Eriks Porter och Sigtuna East Coast IPA, två öl som jag ej provat tidigare så därför köptes även de.

Blir nog ett kompletterade köp på måndag eller tisdag, idag köpte jag bara öl som jag tidigare ej provat. Värt att notera att samtliga öl från Stillwater var slut på Regeringsgatan klockan 11:00, inte för att det gör mig något då jag provat två av dem tidigare och har en hemma i förrådet som inköptes i Köpenhamn. Goda men inte suveräna enligt min mening.

Inga kommentarer: