onsdag 1 juni 2011

Onsdagsshopping

Herregud, redan juni! Det innebär att det idag släpptes nya öl på Systembolaget. Självklart var jag där och nosade.



Evil Twin Soft Dookie: har jag druckit på fat i Köpenhamn, riktigt stabil Imperial Stout. Bara att hoppas att flaskversionen är lika god.

Avery The Reverend: vet jag inte mycket om med det mesta från Avery brukar hålla bra klass.

Brooklyn Sorachi Ace: vet inte heller så mycket om denna men håller tummarna för att den i alla fall är drickbar.

Boon Kriek Mariage Parfait: har jag aldrig druckit tidigare, stabila betyg på Ratebeer lär innebära en stabil öl.

Oud Beersel Framboise: inte druckit förr, hallon-lambic, ja tack!

Tyvärr var lådan med BrewDog IPA Is Dead slut, men jag hoppas få tag på den senare. Annars glädjande att det idag släpptes två lambic, det hör verkligen inte till vanligheterna.

Inga kommentarer: