onsdag 16 februari 2011

Sju av åtta

Idag köptes sju av åtta av de tillfälliga vårnyheterna som lanserades på Systembolaget 14/2. Vår ja, Naimakka i Lappland hade som bekant -42,6 inatt. Fördelen med det är att ölen lär kylas snabbt.



Hoppade över Spendrups Premium Pilsner men de andra sju nyheterna köptes. Har man inte druckit öl själv är det svårt att veta om de är goda eller ej.

Oppigårds Spring Ale: gamla varianten var stabil, hoppas att denna också är det.

Epic Armageddon IPA: öl från Nya Zeeland har jag bara druckit vid ett tidigare tillfälle, så det var ett givet köp, om inte annat för nyfikenhetens skull.

Modus Hoperandi India Pale Ale: lär säkert slinka ner, fast undrar hur gammal den är?

Mohawk VS Amarillo och Mohawk VS Goldings har fått ganska bra recensioner hittills så det är bara att hålla tummarna att de är ok. De tidigare ölen från Mohawkserien har inte direkt imponerat på mig, så vi får se.

S:t Eriks Vårlager: har inga direkta förväntningar men kanske är värd att prova?

Beer Here Vårwit: jag har tyckt om de flesta ölen från danska Beer Here som jag tidigare druckit så denna fick också elegant slinka ner i korgen.

Värt att notera i övrigt var att jag fick den stora äran att visa leg på Systembolaget (i Jakobsberg), det var inte illa! Är ju bara sisådär 15 år över 20.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bara att gratulera avseende leg,visningen. Gjorde samma bedömning som du när det gällde inköp. Spendrupen lämnades därhän, Har bara provat Modus ölen än och tyckte att den smakade hyggligt ur ett amatörmässigt perspektiv, hummlig och besk men inte lika citrusaktig som jag hoppades på men väl värd en test 7/10.
Mvh David

Angantyr sa...

Modus Hoperandi är i alla fall nyanländ till Sverige. Oliver Twist har haft den på burk ett tag men hade slut på den för två veckor sedan, och då skulle den komma in på flaska istället några dagar senare. Med tanke på vem som importerar så bör det ju vara samma parti som finns på bolaget nu.

(Jag fick visa leg i höstas när jag bara hade någon månad kvar till min 39-årsdag :-)

fajanen sa...

Denna gång fick inte St:Eriks mitt förtroende. Hoppade över den och köper hellre något annat. Mohawk fick en chans till.