onsdag 23 februari 2011

De två senaste Mohawk

Den senaste tiden har jag ej hunnit dricka många öl, några som druckits är de två Mohawk som kom häromveckan. Mohawk VS Amarillo och Mohawk VS Goldings.



Amarillohumlen gillar jag i normala fall så det var i alla fall lite intressant att se hur Mohawk VS Amarillo smakade. Visade sig vara en ok öl men inte suverän. Rätt trevligt fruktig med lite ananas, aprikos och grape. Även en gnutta kåda tyckte jag mig ana. Väldigt lättdrucken med en lätt bitterhet, ja en öl som slank ner utan att lämna några bestående men. 3.1/5

Mohawk VS Goldings var inte lika bra enligt mig.



Karamell, lite blommor och parfym. Även en del bröd. Ganska intetsägande och inte alltför smakrik. Kanske är det fel på mina smaklökar? Eller så har jag helt enkelt svårt för "engelsk" öl? 2.7/5

Jaha, i april kommer det två nya Mohawk, påsköl. Senare i år kommer det en jämn ström av Mohawköl, bara att säga grattis till att ha fått in så många på Systembolaget.

2 kommentarer:

Eddan sa...

Jo men visst är det så. Dina smaklökar är med i matchen.
Goldings smakade inte mycket. Helt värdelös enligt mig. Amarillon bättre men ingen som går in på topp 10.

Gyllenbock sa...

Vad bra, trodde ett tag att smaklökarna var på långlunch.