fredag 11 februari 2011

En mycket märklig dag



I morse (inatt) skulle Silenzi hämta mig klockan fyra, vi var bokade till Lissabon, en stad som ingen av oss besökt tidigare. Det var årets första utlandsresa, Portugal innebar besökta land nummer 49 för mig. Tyvärr började inte resan direkt bra då bilen fastnade redan på parkeringen pga det vansinniga snöfallet. Det var bara att invänta snöröjningen för att överhuvudtaget kunna bege sig till Arlanda.

Vi åkte istället till Arlanda kring nio på morgonen, 12 timmar senare sitter vi och pustar ut på ett hotellrum i närheten av flygplatsen, vi kom alltså inte iväg idag. I över sju timmar fick vi vänta på att bli ombokade, den tappra personalen på SAS gjorde så gott de kunde, verkligen bra jobbat. Jag är tacksam över att vi ens fick en ny chans med tanke på att vi hade billiga biljetter. Det är skillnad mellan olika flygbolag kan man lugnt säga. Nytt flyg imorgon samt gratis hotell med mat ikväll, det är synd att klaga, det är Kung Bore som bestämmer vintertid.



Lapin Kulta fanns gratis på rummet, tyvärr såpass trist att jag bara drack några klunkar. Otroligt brödig!

Detta blev verkligen en lång och märklig dag, lika bra att sova nu. Imorgon lyfter flyget 07:55, nya tag då alltså. Två dagar i Lissabon är i alla fall bättre än inga alls.

Nu återstår det att se om det finns något gott att dricka i Lissabon. Jag lär återkomma om det.

2 kommentarer:

Weine sa...

Kom ni iväg?

Gyllenbock sa...

Det gjorde vi, ett dygn senare. Tacksam för det med tanke på röran med all jädrans snö.