onsdag 15 december 2010

Mer detaljer om Akkurats 15-årskalas

Idag kom årets sista nyhetsbrev från Akkurat, i det fanns det mer information om deras 15-årskalas:

"För er andra så vill jag påminna om 15-årskalaset 28 och 29 December.

Det är öppet hus och det kommer att bli två höjdarkvällar

En hel massa musik kommer det att bjudas på och det blir framträdanden av
Moosebrothers, Flip Top och King Harvest. Det kommer även att bli lite gästspel.

Fin, Fina priser på fatöl i baren under ”Happy Hour” som är mellan 17.00 och 19.00

Dessutom blir det premiär för våra två nya jubileumsöl som släpps den 28 de.

Jubileumsölen som släpps är: (bilderna lånade från nyhetsbrevet)





Ölet från Cantillon har legat och gottat sig sedan 2005, namnet Vélomoteur syftar på att 15 år är åldern då man får börja köra moppe i Sverige.

Konjaksstormaktporter, ja det låter väl inte helt ointressant.

Jag kommer att vara där klockan 17.00 tisdag 28:e december, Eddan, Basunen och Silenzi kommer också. Jag är tämligen övertygad om att vi inte blir ensamma.

8 kommentarer:

Johan sa...

Ojoj, undrar vad de två jubileumsölen kommer gå på? Lite synd att man inte kan gå...

hirigalzkar sa...

Det här är ju för bra för att vara sant. Klart man ska dit!

Gyllenbock sa...

Johan: jag vet inte, men ska försöka ta reda på. Gissningsvis är ölet från Cantillon enbart på flaska.

hirigalzkar: härligt, härligt! Dags att ses igen är det.

Baggen sa...

Mina psykiska krafter säger mig att det kommer vara _packat_ med folk på Akkurat den 28:e. Självklart ska jag själv dit ...åtminstone en sväng :) Ses där!

Gyllenbock sa...

Baggen: jag anser att din analys är korrekt. Fast det spelar ingen roll hur mycket folk det är där, det kommer att bli skoj ändå. :)

Ölet från Cantillon kommer på flaska.

Jonas sa...

Tioårsjubileet var en riktig höjdare. Hoppas ni får kul. Måste jobba/spara pengar tror jag.:-(

Gyllenbock sa...

Jonas: jag missade 10-årsfesten, vad hade de för specialare då?

Jobba? Usch vad trist men tyvärr en nödvändighet.

Jonas sa...

Kommer ej ihåg,det var nog ej så fancy som denna gång.
Man var tvungen att ha en speciell inbjudan, man FICK fyra valfria fatöl samt buffe.