fredag 29 oktober 2010

Helgens öl

Denna helg är det återigen dags för grabbhelg på Silenzis landställe norr om Uppsala. Ante kommer från Gotland och den övriga styrkan består av Eddan, Silenzi och jag. Alla är lediga idag så vi räknar med att komma iväg redan kring lunch.

När vi började med våra grabbhelger för runt 10 år sedan var det inte så viktigt med maten och drycken. På den gamla tiden räckte en låda Staropramen eller något liknande långt. Numera är det andra bullar då maten och drycken spelar en väldigt stor roll.

Följande öl ska jag ta med mig:



Ett par har jag druckit tidigare, resten är nya bekantskaper. 12 olika typer av öl, variation berikar. Återstår att se om alla kommer att drickas upp eller ej men det är förstås alltid bra att ha med sig för många öl än för få, sedär "snillet" spekulerar.

Trevlig helg!

4 kommentarer:

fajanen sa...

Ser ju trevligt ut.

Niggze sa...

Aah Weihenstephaner Korbinian är en fin rackare! :)

Johan sa...

Jag drack Korbinian häromhelgen, mycket god och lite speciell doppelbock :)

Gyllenbock sa...

En trevlig helg det var det, Korbinian var inte alls dum. Fler öl från Weihenstephaner till bolaget!