tisdag 7 juli 2020

Restaurang Sorbon och Bishops Arms Sundbyberg, fredag 26/6.

I mitt förra inlägg skrev jag om vårt trevliga besök på Smakverkstan. Kvällen den var ännu ung då vi lämnade nämnda ställe så vi kände oss inte nöjda med öldrickandet. Drygt 25 minuter tog det att gå i värmen till Restaurang Sorbon vid Brommaplan, ett ställe som jag inte besökt sedan sommaren 2018.



På Sorbon var det fullsatt, både ute och inne men vi hade ändå tur som lyckades få ett bord inomhus rätt snabbt. I dessa Coronatider är det inte tal om att ta en öl och stå och hänga vid baren i väntan på bord som på den gamla goda tiden.

Hur som helst så började jag med en Ångkvarn / Tempel Apricot Sour som kändes snäll och lättdrucken, lätt syrlig med aprikos, lite citrus och yoghurt.



Det var varmt inne på Sorbon så vårt besök varade inte i många timmar men en öl till beställde jag i alla fall, Garage Project Fuzz Box. Mild och lättdrucken även denna, en del frukt och lite gräs. Helt ok utan att briljera.



Besöket på Sorbon var stabilt utan att vara briljant denna gången. Har varit med om besök som bjudit på mer spännande öl.

En kort bussresa till Bishops Arms Sundbyberg där vi avslutade kvällens övningar. Som tur är fanns det lediga platser på den rätt stora uteserveringen. Jag missade att köpa Sierra Nevada 40 Hoppy Anniversary Ale då den tidigare i år släpptes på Systembolaget så en sådan fick det allt bli som inledande öl. Inte det mest spännande ölet från Sierra Nevada men duglig.



Tyvärr stänger de uteserveringen klockan 23 så de sista bägarna fick vi dricka inomhus i den väldigt varma lokalen. En burk Oskar Blues Can-O-Bliss Double IPA smakade gott, mango, citrus och humle. Kändes färsk, dock kollade jag aldrig datumet på burken.



Sist men inte minst delade vi på en flaska Council Les Saisons som var överraskande "billig", runt 180 spänn för en stor flaska. En ganska trevlig Saison var det.



En kul fredag med grabbarna var det. Det var verkligen inte helt fel att vara ute på en liten pubrunda igen efter ett uppehåll på mer än tre månader.


Inga kommentarer: