lördag 28 januari 2017

Imorgon bär det av mot San Diego

Imorgon är det äntligen dags att åka till San Diego via Los Angeles. Det nosades på en resa till San Diego redan förra året men den gången valde vi istället Portland. Portland är den bästa ölstaden som jag hittills besökt, återstår att se om det kan bli en ny etta på den prestigefulla listan.

Såhär på förhand ser San Diego och närområdet helt galet bra ut, finns verkligen hur mycket som helst att utforska för den törstige.



Den 30:ende gatan är känd inom ölkretsar, man kan lätt förstå varför. En gedigen barrunda på den gatan känns som något man kan ägna sig åt både en eller flera gånger.



Ungefär 30 minuter norr om staden ligger Miramar och alla dess bryggeripubar. Ytterligare längre norrut ligger ställen som Stone Brewing World Bistro, Port Brewing/Lost Abbey, Rip Current och en massa andra intressanta ställen.



Då man är ute och reser måste man tyvärr begränsa sig, särskilt då resan endast är på åtta nätter. För egen del blir det bara själva San Diego och Miramar, de andra ställena får vänta till senare resor. Helikopter är lite väl dyrt annars hade det varit ett givet färdmedel. Port Brewing/Lost Abbey, ja bara namnet gör att jag dreglar, men som sagt, det får ligga och puttra till en annan resa.

Jag hade en tanke om att försöka göra program för de olika dagarna men det går inte då det finns så mycket. Självklart är vissa ställen givna som Stone Liberty Station, Toronado, Pizza Port Ocean Beach, Bottlecraft med flera.

Johan, Richard och Tom åkte igår och David, Jerry och Uffe anländer på torsdag så som mest kommer vi att vara sju småtörstiga dårar från Stockholmsområdet  i San Diego. Jag har en viss känsla av att detta kommer att bli en i högsta grad minnesvärd resa.


3 kommentarer:

rickgordon sa...

Skoj!
Jag var där senast sommaren 2015 och ett av mina bästa minnen därifrån är Ballast Point i Little Italy. 40 öl på fat och majoriteten SJUKT bra!
Hoppas du skriver lite om resan :)

Magnus sa...

Trevlig reserapport ! När man söker på nätet om öl och resor dyker ofta denna blogg upp , senaaste sökingen och bloggaren hade varit i Israel ;-) Bokade idag resa till Warsawa och deras ölfestival i April , tror inte bloggaen varit där ;-) ?http://warszawskifestiwalpiwa.pl/en/

Gyllenbock sa...

Rick Gordon, det var mitt första besök i San Diego, åker gärna tillbaka. Gillade också Ballast Point Little Italy, hann med ett par besök där.

Magnus: jo, jag gillar att resa och att prova öl så det kan mycket väl hända att det blivit några reserapporter genom åren. :) Har varit i Warszawa men det är innan bloggens födelse, en schysst stad tyckte jag då. Hoppas att du får en härlig resa.