fredag 27 mars 2015

Imorgon Linköping Beer Expo

Gått på ölfestival har jag gjort tidigare men imorgon är det dags att för första gången göra det i Linköping, det är nämligen dags för Linköping Beer Expo. Det blir mitt premiärbesök på den festivalen, dessutom mitt livs första besök i Linköping. Numera är ölfestivalerna många runt om i landet, förstås fantastiskt kul men av förklarliga skäl går det inte att ränna runt på alla. Nöjesguidens ölmässa har klarats av tidigare i år, Linköping Beer Expo blir årets andra på hemmaplan.



Festivalen är i år endast på lördagen, det hela är uppdelat i två pass, 12-17 och 18-23. Biljetten kostar 180 spänn per pass och smart nog kör festivalen med dryckeskuponger vilka man också kan köpa i förväg. Av praktiska skäl (vill ju hem för kvällen) blir det 12-17 för min del. Utställarlistan ser stabil ut, Belgoklubben, Brekeriet, Brill, Constant Companion, Elixir Wine, Poppels Bryggeri med flera. Kommer inte att hinna prova allt jag vill på de fem timmarna men det hinner man ju aldrig på en ölfestival. Det viktigaste är som alltid att ha skoj.

För den intresserade finns det en del ölprovningar att boka in sig på. För egen del blir det ingen sådan utan jag satsar till 100% på att knalla omkring på verkstadsgolvet.

Innan tåget hem är tanken att hinna med en bit mat och ytterligare några bägare på De Klomp, det högst rankade (på Ratebeer) ölstället i stan. "Det är stabilt" som Doktor Alban sa, ja känslan säger att det kommer att bli en stabil lördag.

Inga kommentarer: