måndag 26 november 2012

Chili fungerar bättre i chips än i öl

Nu har jag inte druckit alltför många öl med chili, men de flesta av dem har varit sisådär. Hade alltså inga större förväntningar då jag häromdagen provade Helsingborgs Chilipeppar. Flaskan beställdes via Systembolagets e-beställning i september.



Utseendemässigt var ölet ljust orange men ett stort, fluffigt vitt skum som dröjde sig kvar en stund.

Doften bjöd inte på så mycket chili, däremot tyckte jag mig känna aningar av "papp", jäst

Smaken då? Vad ska man säga, väldigt endimensionell då det hela nästan enbart handlade om chili. Ett plus var i alla fall att det inte var mjäkigt ty chilin var het. Riktigt kände hur vätskan rann ner längs halsen.

Helt klart en udda och annorlunda öl men jag måste erkänna att jag inte klarade av att dricka upp hela innehållet, det blev för mycket av hela. Ytterligare någon flaska kommer inte att köpas av mig, men visst, vill man vara med om en upplevelse kan ölet trots allt vara värd att prova. Chili fungerar bättre i chips än i öl tycker jag.


Inga kommentarer: