torsdag 29 november 2012

Ännu en besvikelse, Kallebryggeriet Blot

Vet egentligen inte om det ens är värt att skriva ett kortare omdömen om alla dessa öl från svenska småbryggerier som sannerligen inte har varit det godaste som passerat ner genom strupen. Kallebryggeriet Blot beställde jag i september via Systembolagets lokala beställningssortiment. Förövrigt det första ölet som jag druckit från Kallebryggeriet.

Utseendemässigt inget att anmärka på, det enorma skummet var ju smått spektakulärt. Noterbart är att det försvann snabbt. Doften bjöd på lätt rostad malt, lite alkohol, farinsocker, soja och trä.



Smaken var udda, fanns något som påminde en hel del om medicin. Även soja, lätt rostad malt, sötlakrits. Avslutningen var relativt bitter. Sträv munkänsla, var det såhär det skulle smaka?

Nä, jag klarade inte av att dricka upp flaskan. Det räcker väl som betyg? Ett öl som jag inte skulle använda till mitt blot, om jag nu skulle få för mig att hålla på med sådant. Då skulle det säkert bli något från Djævlebryg.....


Inga kommentarer: