onsdag 12 oktober 2011

Ett par Krušovice

Under SBWF fick jag ett mail från Krušovice Sverige med ett erbjudande om att de ville skicka ett litet paket. Det är alltid trevligt att få ett paket så jag tackade ja, detta fick jag:



Ett par öl, ett ölglas samt två fribiljetter, inte illa! Fribiljetterna gick åt vilket förstås var bra. Hur var då ölen? Jag måste erkänna att det är sällan som jag dricker öl från Krušovice. Krušovice Imperial 12° är en klassisk tjeckisk pilsner.



Färgen var klar guldaktig med ett stort vitt skum. Brödig doft med lite aprikos. Lite metall i smaken liksom en lätt smörighet förutom brödigheten. Beskan var rejäl. En ok tjeckisk pilsner men inte klassens bästa enligt mig.

Öl nummer två var Krušovice Černe, vilket är en Schwarzbier.



Mörk brun/röd med ett stort lätt smutsigt skum. Doften liksom smaken hade lätt rostad malt. En hel del karamell, mörkt bröd, nötter, torr och toner av metall även i denna. Lite för tunn för att jag skulle bli helt nöjd. (alkoholhalt på 3.8%)

Ber att få tacka för paketet såhär i efterhand.

1 kommentar:

Teuvo Vehkalahti sa...

Greetings from Finland. This, through a blog is a great get to know other countries and their people, nature and culture. Come take a look Teuvo images and blog to tell all your friends that your country flag will stand up to my collection of flag higher. Sincerely, Teuvo Vehkalahti Finland