fredag 20 augusti 2010

Två gånger Harvest

Nja jag vet inte riktigt, varken Sierra Nevada Southern Hemisphere Harvest eller Nils Oscar Harvest imponerade sådär våldsamt på mig.



Ok att Southern Hemisphere Harvest hade en rätt trevlig doft, dock svagare än förväntat. Det gick att känna lite tropisk frukter, kåda och gräs. Smaken var också ok men hade hoppats på lite mer av det mesta. Grape och karamell är de mest bestående smakminnena, det är nog tveksamt om jag kommer att köpa detta öl igen.

Som bekant kan man på Sierra Nevadas hemsida få information om när de olika ölen är bryggda. Flaskan som jag drack var bryggd dag 113 i år, dvs 23:e april. Inte tokgammal alltså.



Givetvis är det alltid kul då våra stora mikrobryggerier lanserar ny öl. Nils Oscar Harvest Ale såg trevlig ut i glaset. Dess doft var mild, gräs, nötter och karamell. Smaken var också mild, ja det liksom hände inte så mycket i munnen. Jag stördes av något udda i eftersmaken, vet inte riktigt vad.

Nja, vad skall jag säga? Det är för det mesta kul att prova öl man tidigare ej druckit och bägge ovanstående var helt klart drickbara men några bestående men gav de nog icke.

Inga kommentarer: