fredag 13 augusti 2010

Nøgne Ø Porter

Norgeveckan tuffar på, dagens objekt är Nøgne Ø Porter.




Givetvis väldigt svart, skummet var underbart tjockt och fint. Tog god tid på sig att lämna glaset.



Drycken hade en trevlig doft av kaffe, rostad malt, även en svag ton av rök. Men det mest dominerande var nog ändå chokladen, särskilt då i smaken. En angenäm smak, ja verkligen. Kaffe, fina rostade smaker. Undrar om jag inte också tyckte mig känna lite, lite kokos? Inbillning kanske? Kolsyran var medel och avslutningen bitter. Inte någon tung smak men däremot njutbar i största allmänhet.

3.8/5

Kvällens bild är tagen i småbåtshamnen i Bodö, augusti 2010.

2 kommentarer:

hirigalzkar sa...

Världens bästa bryggeri? Läskigt stabila är dom i alla fall Nögne. Den här tror jag inte att jag har druckit, men man blir ju sugen.

Gyllenbock sa...

Världens bästa vet jag inte men väldigt stabila. Jag gillar att de vågar testa så många olika typer av öl, konservativa det är de då inte.