torsdag 7 juni 2012

Besök på Cajsa Warg

I förra veckan gick jag förbi Cajsa Warg vid St Eriksplan i Stockholm, förutom alla möjliga delikatesser brukar de ha öl med maxgränsen 3,5%. Ett par som jag inte druckit från Strömsholms Bryggeri hittade jag, nämligen Kleen och En riktig lättöl.

Normalt sätt tilltalas jag inte alltför mycket av lågprocentöl men det skadar ju inte att prova, särskilt inte då de kommer från våra svenska småbryggerier.

Strömsholms Kleen var ganska kryddig, nästan så att jag tänkte på jul. Även mörkt bröd, lite bränd malt och kola. Mild men stabil för att vara på 3,5%.  3/5


Strömsholms En riktig lättöl smakade jäst, malt och lite frukt. Förstås tunn men ändå drickbar. Avslutningen var förvånansvärt bitter.  2.6/5

Godaste svenska lättölet som jag hittills druckit är Dugges Brandmästare Andrens Törstsläckare.

Inga kommentarer: