torsdag 15 februari 2018

Äntligen lite vinterferie

Måste meddela omvärlden att det kommer att råda stiltje på bloggen i ett antal dagar nu (som om det inte redan gjorde det), det vankas nämligen en synnerligen efterlängtad vinterferie.

Senare idag ska vi boarda en Airbus som ska ta oss till LAX, där väntar en hyrbil som vi ska köra till San Diego. För andra vintern i rad blir det alltså San Diego som semesterdestination, sämre kan man nog ha det som lätt ölintresserad skulle jag gissa.



Förra årets resa var verkligen skoj, en massa goda öl blev det då liksom härligt sällskap. Hoppas på favoriter i repris men även en hel del nya ställen. Resesällskapet är nytt jämfört med 2017. (eller nytt och nytt, Eddan och Eirik har jag rest många gånger med tidigare)

Öl och bryggerier finns det förstås en massa av, antalet bryggerier bara ökar från år till år och är nu uppe i fler än 140 i San Diego-området. Tyvärr hinner vi inte besöka alla men några godingar kommer det förstås att bli.

Tidigare favoriter som lär besökas är ställen Stone Liberty Station, Alesmith, Mikkeller San Diego, Toronado, Bottlecraft North Park med mera.



Ställen som jag inte besökte förra året och som nu lockar är Bottlecraft Liberty Station, Mission Brewery, Half Door Brewing, Coronado Brewing med flera.

De sista tre nätterna bor vi i San Marcos som är fint beläget för öläventyr på ställen som jag inte var på förra året. Lost Abbey, Stone Escondido, Mike's BBQ bara för att nämna några. Detta kommer att bli så bra är jag fullt övertygad om.


1 kommentar:

Nisse666 sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.